מנעולן פלדלת – כיצד נבחר מנעולן מקצועי?

תוכן עניינים

מנעולן פלדלת אחת הסיטואציות הכי מבאסות שיכולות לקרות, זה להיתקע מחוץ לבית. יכולות להיות לכך מגוון סיבות כמו- אתם לא מוצאים את המפתח, המפתח נתקע במנעול, המפתח נשבר, הצילינדר התקלקל ועוד. במקרה כזה אתם מרגישים חסרי אונים ונתונים לחסדיו של מנעולן זמין שיבוא כמה שיותר מהר. מהו מנעולן פלדלת וכיצד נבחר מנעולן פלדלת מקצועי?

מהו מנעולן פלדלת?

מנעולן פלדלת הוא מנעולן שמתמחה בפתיחת דלתות פלדלת. אך מהי דלת פלדלת? דלת פלדלת היא דלת פלדה. בדרך כלל היא מצופה בטפט מעוצב שמעניק לה מראה נקי ואסתטי. בדרך כלל, דלת פלדלת תהיה בכניסה לבית. דלת פלדלת מורכבת מ2 מעטי פלדה מגולוונות ומעוד מוטות שמחזקים אותה. דלת פלדלת היא דלת חזקה מאוד והיא עמידה בפני פריצות אלימות (פטישים, מכות ועוד). בדלתות פלדלת יש בריחים שיוצאים מהדלת למשקוף ולרצפה. הבריחים מתחברים באופן ישיר למנגנון המנעול. מנגנון המנעול של דלתות פלדלת הוא מנגנון רב בריחי המתחבר לבריחים השונים. על ידי כניסת הצילינדר וסיבובו מתאפשרת נעילת הדלת. הצילינדר הוא למעשה החלק אליו נכנסים המפתחות, שמאפשרים לסובב אותו. כך מסתובב גלגל שיניים במנגנון המנעול וניתן לפתוח את הדלת.

 

כיצד ניתן לשמור על המנעול וכך לא להזמין מנעולן פלדלת?

כאשר שומרים על המנעול בצורה טובה, יכולים לחסוך את הזמנת המנעולן הבאה. לפניכם טיפים לשמירה על המנעול

  • שימון הצילינדר – על מנת לשמן את הצילינדר יש לרסס תרסיס שמן (מיוחד לפתיחת צירים) על הצילינדר ועל המנעול. מומלץ לבצע זאת פעם בחצי שנה וכאשר אתם מרגישים בעיה כלשהי בסיבוב המפתח או בסגירת הדלת.
  • ניקוי המפתח – מומלץ לא להשתמש במפתח כאשר הוא מלוכלך. כלומר, אם המפתח מלא בחולות, שומן או כל דבר מלכלך אחר, יש לנקות אותו לפני הכנסתו למנעול. ניתן לעבור על המפתח עם מברשת שיניים ומים זורמים.
  • בדיקת צירים – מומלץ לבדוק את צירי הדלת ולוודא כי הם לא שקעו ומוברגים עד הסוף. כאשר הצירים לא מכוונים הם יכולים לגרום לכך שהדלת תסגר לא טוב ואז תתקע.
  • בריח רצפתי – בריח רצפתי הוא אלמנט שקיים רב בדלתות פלדלת ישנות, בהן אחד הבריחים נכנסים לתוך הרצפה. במקרים כאלה, יכול להיכנס לכלוך לחור של הבריח הרצפתי וכך הדלתות נתקעות. לכן, מומלץ מדי פעם לנקות את הבריח הרצפתי מלכלוך, על ידי מברג לדוגמא.

מנעולן פלדלת

כיצד נבחר מנעולן פלדלת מקצועי?

כאשר צריכים את שירותיו של מנעולן פלדלת, חשוב מאוד לבחור במנעולן מקצועי, שמכיר את השיטות השונות לפריצת מנעולים ויעשה זאת על הצד הטוב ביותר.


אז כיצד נבחר מנעולן פלדלת מקצועי? ריכזנו לכם מספר טיפים:

מנעולן מוסמך – חשוב מאוד לבחור רק במנעולן מוסמך שהוכשר לבצע פריצות מנעולים. חברת רב בריח מכשירה מנעולנים מוסמכים, לכן תוכלו לוודא כי המנעולן מוסמך רב בריח, על מנת להיות בטוחים כי בחרתם נכון. כמו כן, מומלץ מאוד לוודא כי למנעולן יש תעודת יושר. תעודת יושר היא תעודה שניתנת למנעולנים על ידי המשטרה. על מנת להיות בטוחים מי האדם העומד מולכם, בקשו לראות תעודת יושר. שימו לב כי אין תקן למנעולנים שעובדים באישור משטרת ישראלים או בהסמכתה, לכן, אל תאמינו כאשר אומרים לכם דבר כזה.

צילינדר – כאשר קוראים למנעולן פלדלת יש לוודא מספר דברים שקשורים לצילינדר:

  • החלפת המנעול כולו – נדרשת רק במקרה של תקלה במנגנון הנעילה או לאחר פריצה אלימה. במקרים אחרים, יהיה צורך בהחלפת הצילינדר בלבד ולא בכל המנעול.
  • צילינדר מתקדם ומקורי- כאשר יש צורך להחליף את הצילינדר במנעול, בקשו שיחליף לכם לצילינדר מתקדם יותר, שיעניק לכם רמת מיגון טובה יותר. יש לקחת בחשבון כי גם במקרה שאין צורך להחליף צילינדר, תוכלו לבקש ממנעולן לעשות זאת עבורכם.
  • צילינדר מקורי- חשוב מאוד לוודא כי אתם מקבלים צילינדר רב בריח מקורי. במקרים כאלה וודאו כי המנעולן משתמש בצילינדר המגיע באריזה מקורית וכי הוא פותח אותה בנוכחותכם. הצילינדר חייב להגיע באריזה אטומה ולכלול צילינדר ממותג, בין 3 לבין 5 מפתחות (בהתאם לסוג הצילינדר) וכרטיס שכפול. וודאו שכל אלה קיימים וכי האריזה אטומה, על מנת שלא יהיה מצב בו המפתחות יסתובבו אצל ידיים זרות.
  • אחריות מלאה- כאשר מתבצעת החלפת צילינדר, המנעולן יעניק לכם אחריות מלאה על הצילינדר שרכשתם, לכן וודאו זאת לפני תחילת העבודה.

הוכחות כי אנו בעלי הבית – כאשר קוראים למנעולן לפרוץ את דלת הבית, ברוב המקרים המנעולן יבקש הוכחות על מנת להיות בטוח כי אתם בעלי הבית. לכן, כאשר אתם קוראים למנעולן חשוב מאוד לוודא כי יש לכם תעודת זהות, מכתב שקיבלתם, או כל מסמך אחר שמוכיח כי אתם בעלי הבית. אם אין לכם מסמך כזה בהישג יד, נסו לדבר עם השכנים ולבקש מהם להעיד כי אתם בעלי הבית.

צירוף עבודותֿ – לאחר שבחרתם מנעולן, נסו להבין האם יש עבודות נוספות שיש לבצע בבית כמו שכפול מפתחות, תיקון דלת ממ"ד, שימון צירים ועוד. כך תוכלו לחסוך עלות ביקור נוספת במקרה שיהיה צורך בכך.

ראו גם: מנעולן שירות אמין | מנעולן בשבת

לשיתוף מאמר זה