מנעולן בשבת – מנעולן זמין בשבתות וחגים

תוכן עניינים

מנעולן בשבת שבת היא יום מנוחה. בין אם אתם דתיים ובין אם אתם חילונים, כנראה שאתם לא עובדים בשבת. עם זאת, יש מספר עבודות חיוניות, המצריכות אנשי מקצוע שעובדים גם בשבתות. אחת העבודות הללו היא מנעולנות. במקרה שנתקעתם מחוץ לבית, לא תוכלו לחכות ליום ראשון ויהיה עליכם לקרוא בדחיפות למנעולן. מנעולן נענה לקריאות הן בשבתות והן בחגים. עוד על מנעולן בשבת תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מתי נצטרך מנעולן בשבת?

מנעולן הוא איש מקצוע שיודע לפרוץ מנעולים שונים. לצערנו, דלת הבית או הרכב, לא מבדילה בין ימות השבוע השונים, כך שיכולה להיתקע גם בשבת. ברוב המקרים בהם נתקעה לנו הדלת, לא נוכל לחכות ליום ראשון על מנת לקבל שירות ונצטרך לפנות למנעולן באופן מידי.

ישנם מספר מקרים בהם נצטרך להזמין מנעולן:

  • פריצת דלתות– במקרה שנתקעתם מחוץ לבית או בתוך הבית, אתם תאלצו להזמין מנעולן. יכולות להיות מגוון סיבות לכך שתהיות תקועים- המפתח נגנב או הלך לאיבוד, המפתח נתקע במנעול או נשבר בתוכו, ניסיון פריצה או פריצה שהתרחשה ופגעו בדלת שלכם כך שהיא נתקעה ועוד. במקרים אלה תאלצו להזמין מנעולן על מנת שיפרוץ לכם את הדלת.
  • פריצת רכבים– הרכבים של היום הם רכבים אוטומטים בעלי מערכות דיגיטליות. ישנם מקרים בהם הרכבים ננעלים מבפנים ולא ניתן לפתוח אותם מבחוץ. במקרים כאלה, תאלצו להזמין מנעולן שיפרוץ את הרכב עבורכם. הצורך במנעולן באופן מידי עולה אפילו יותר, כאשר הילד שלנו נתקע בתוך הרכב וננעל. במקרה כזה, מנעולן בשבת יגיע אליכם במהירות על מנת להעניק סיוע מתאים.
  • פריצת אופנוע– לא פעם ולא פעמיים, בעלי אופנועים סוגרים את ארגז האופנוע או את כיסא האופנוע ובטעות השאירו את המפתח שלו בפנים. במקרה כזה, אין ברירה אלא לפנות למנעולן שיפרוץ את האופנוע.
  • פריצת כספות– איבדתם את המפתח לכספת? לא זוכרים את הקוד של הכספת? הכספת נפגעה ולא מצליחה להיפתח? עליכם להזמין מנעולן לפריצת הכספת. שימו לב כי יש הבדל בין כספת דיגיטלית לבין כספת מכאנית בשיטות הפריצה, לכן, וודאו מראש עם המנעולן שהוא יודע לפרוץ את הכספת שברשותכם.
  • החלפת מנעולים– מלבד לפריצה, יש מקרים בהם תאלצו להחליף את המנעול. זה יכול להיות במקרה של איבוד או גניבת המפתח, כאשר צריך להחליף צילינדר, במקרה שפרצו לכם הביתה ואתם חייבים להחליף דחוף את המנעול, או כל מקרה אחר. החלפת מנעולים מתבצעת על ידי מנעולן, גם בשבת.

נימנע מקריאה למנעולן בשבת?

במידה שאנו לא מצליחים לפתוח את הדלת, יהיה עלינו לקרוא למנעולן באופן מידי. אך האם נוכל להימנע מקריאה למנעולן בשבת. אם נהיה עירניים ונשים לב לסימנים שונים שמראים לנו כי יש בעיה במנעול. כאשר שומרים על המנעול בצורה טובה, יכולים להימנע מקריאה למנעולן בשבת.

ריכזנו לכם טיפים לשמירה על המנעול:

  • שימון הצילינדר– על מנת לשמן את הצילינדר יש לרסס תרסיס שמן (מיוחד לפתיחת צירים) על הצילינדר ועל המנעול. מומלץ לבצע זאת פעם בחצי שנה וכאשר אתם מרגישים בעיה כלשהי בסיבוב המפתח או בסגירת הדלת.
  • ניקוי המפתח– מומלץ לא להשתמש במפתח כאשר הוא מלוכלך. כלומר, אם המפתח מלא בחולות, שומן או כל דבר מלכלך אחר, יש לנקות אותו לפני הכנסתו למנעול. ניתן לעבור על המפתח עם מברשת שיניים ומים זורמים.
  • בדיקת צירים– מומלץ לבדוק את צירי הדלת ולוודא כי הם לא שקעו ומוברגים עד הסוף. כאשר הצירים לא מכוונים הם יכולים לגרום לכך שהדלת תסגר לא טוב ואז תתקע.
  • בריח רצפתי– בריח רצפתי הוא אלמנט שקיים רב בדלתות פלדלת ישנות, בהן אחד הבריחים נכנסים לתוך הרצפה. במקרים כאלה, יכול להיכנס לכלוך לחור של הבריח הרצפתי וכך הדלתות נתקעות. לכן, מומלץ מדי פעם לנקות את הבריח הרצפתי מלכלוך, על ידי מברג לדוגמא.

 

כמה עולה להזמין מנעולן בשבת?

קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי, כיוון שהתשובה מושפעת ממגוון גורמים שונים כמו סוג הדלת, סוג המנעול ועוד. ברוב המקרים, כאשר תיצרו קשר עם מנעולן ותרצו לקבל מחיר לפני שהוא יגיע, הוא יבקש מכם לצלם את הדלת והמנעול על מנת להבין על מה מדובר ולתת הצעת מחיר בהתאם. בממוצע, המחיר של ביקור של מנעולן ינוע בין 150 ל-250 שקלים ויעלה בהתאם למורכבות הבעיה ולמועד בו הזמנתם את המנעולן. יש לקחת בחשבון, כי במקרה של פריצה המחיר יכול להגיע גם ל600-700 שקלים.

מנעולן בשבת

כיצד נבחר מנעולן בשבת?

  • מקום מגורים– כאשר אתם צריכים מנעולן בשבת, אתם צריכים מענה מידי. לכן, בחרו במנעולן שגר קרוב אליכם. כך גם תוכלו לקבל שירות מהיר וגם תוכלו לחסוך עלות תשלום נוסף על מרחק גדול.
  • מחיר– בצעו השוואת מחירים. דברו עם המנעולן ותשאלו אותו מה עלות הפריצה. מנעולן מקצועי יבקש מכם תמונה של הכספת על מנת להבין מה הסוג שלה ולתת הצעת מחיר בהתאם. מנעולן לא מקצועי לא יידע לתת לכם מחיר מדויק וייתן לכם טווח מחירים כללי יותר.

ראו גם: מנעולן שירות אמין | פריצת מנעולים 

לשיתוף מאמר זה