פריצת כספת ביתית – איך זה מתבצע?

תוכן עניינים
פריצת כספת ביתית
תמונה: freepik

חלק גדול מעבודתו של המנעולן הוא לא רק פריצת דלתות והחלפת צילינדרים אלא הם גם מקבלים קריאות רבות לפריצת כספת ביתית. קורה פעמים רבות שאנשים שמחזיקים כספת בבית שוכחים היכן הם החביאו את המפתח, או שהם פשוט החביאו אותו טוב מידי וכעת הם אינם יכולים לפתוח את הכספת בה אנו מחזיקים כסף לשימוש אישי בעת הצורך, תכשיטים, דרכונים ועוד דברים יקרי ערך חשובים. לכן במאמר הבא ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על פריצת כספת ביתית

מי יכול לפרוץ כספת ביתית ?

אז כפי שציינו אך ורק מנעולן מוסמך יכול לפרוץ כספת ביתית באופן חוקי, אנו לא רוצים שכל אחד יגע בכספת שלנו ושהתחום הזה יהיה פרוץ ולכן מומלץ גם לבקש מהמנעולן שפורץ לכם את הכספת לראות את תעודת היושר שלו. על מנת למצוא מנעולן כל שעלינו לעשות הוא להיכנס לאינטרנט ופשוט לחפש מנעולן שפורץ כספת ביתית. בדרך כלל הרוב המוחלט של המנעולנים יהיה זמין עשרים וארבע שעות ביממה לעבודת פריצות ולכן יהיה לכם יחסית קל למצוא מישהו שיעשה עבורכם את העבודה של פריצת הכספת הביתית.

איך מתבצעת פריצת הכספת?

פריצת כספת ביתית מחיר
תמונה: freepik

הפריצה של הכספת מאוד תלויה בסוג בה הכספת אותה נרצה לפרוץ ולכן חשוב מאוד שהמנעולן יהיה מקצועי בעל ניסיון רב בפריצה של כספות.
כל כספת היא בעלת מנגנון נעילה שונה וטכנולוגיית נעילה אחרת ולכן פריצה של כספת אחת אינה דומה לפריצה של כספת אחרת, ולכן חשוב להכיר את הדקויות של כל דגם וכל יצרן של כספות.

בקורס מנעולנים לומדים כיצד ניתן לפרוץ בצורה נקייה לכל סוגי הכספות מבלי להשאיר עקבות או כשלים במנעול שיגמרו לכך שלא נוכל להשתמש בה בעתיד.
ללא ספק במקרים אלו הדבר החשוב ביותר עבורכם היא שהפריצה תיעשה ללא כל נזק לכספת ולכן חשוב מאד שהמנעולן ידע לספק את הסחורה בהיבט הזה.

כיצד נדע לבחור מנעולן לפריצת כספת ביתית

אז בראש ובראשונה עלינו לוודא כי אכן בידיו תעודת מנעולן והתמחות בפריצת כספות ללא נזקים.
חשוב מאוד לומר לו בטלפון את הדגם של הכספת ולראות אם יש לו את הידע הנדרש בכל מה שקשור לדגם הזה.

מעבר לכך חשוב לא פחות העניין שציינו קודם לכן של תעודת היושר ממשטרת ישראל וכך אנו נוודא כי אכן מדובר באדם ישר שלא ינצל את המעמד שלו והקרבה לכספת שלנו.
דבר אחרון, במידה ויש לכן זמן והנושא לא דחוף בצעו סקר שוק עם מספר מנעולנים ומצאו את המחיר הנוח לכם ביותר.
אם העבודה אינה דחופה אז תוכלו לנצל את הדבר להורדת מחיר הביקור ולא תהיו חייבים את ההצעה הראשונה שתקבלו.

מעוניינים בשירות של מנעולן לפריצת כספת ביתית? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור!

 

פריצת כספת ביתית

אמנם שילוב המילים הללו מעלה קונוטציה מעולם הפשע, אך מדובר באחד מתפקידם של מנעולנים מקצועניים, אשר מומחים לעזור כאשר כספת נתקעת. הכספת משמשת כחלק הכי בטוח בבית לשמירה על כספים וחפצים בעלי ערך גבוה, בין אם כספי ובין אם סנטימנטלי. לכן, מצב של כספת תקולה אשר לא מצליחה להיפתח הינו מצב רגיש, שכן מי שפותח אותה הולך להיחשף לחלק מאוד אישי וחשוב בחיינו. על כן חשוב לשים לב את מי מזמינים ומתי.

 

סוגי הכספות הביתיות

בעוד בתי עסק, בנקים ומפעלים מחזיקים בדרך כלל בכספות גדולות וכבדות, הכספות הביתיות הינן באופן יחסי קטנות יותר. בין אם הן מקובעות לקיר או מגיעות כיחידה נפרדת, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של כספות:

כספת מכאנית – כספת אשר נפתחת עם מפתח בלבד, או בשילוב ידית מסתובבת הנפתחת עם קוד. כספות מכאניות יכולות להגיע כיחידה נפרדת או כיחידה מוטמעת בתוך קיר

כספת דיגיטאלית – כספת אשר נפתחת עם קוד בלבד, הנקבע על ידי המשתמש ופועלת על סוללות. כספות דיגיטאליות מגיעות כיחידה עצמאית

 

לא מצליחים לפתוח את הכספת? חכו

לפני שקוראים לפורץ כספות, כדאי לוודא כמה דברים: אם הכספת שלכם דיגיטלית, שנפתחת עם קוד, היא בדרך כלל מגיעה עם מפתח מכאני שיכול לפתוח אותה בשעת חירום. לכן, כדאי לבדוק קודם כל אם היא נפתחת עם המפתח ורק אם לא, לקרוא לפורץ. במידה והכספת היא מכאנית, אשר נפתחת עם מפתח וכעת איננה נפתחת, בדקו ראשית את תקינותו של המפתח. יכול להיות שמדובר סך הכל במפתח תקול אותו צריך להחליף ולא לפרוץ את הכספת. 

אז מתי כן קוראים לפורץ כספות?

במידה ומפתח החירום של הכספת לא עובד, או שאתם לא מוצאים אותו, או ששכחתם את הקוד לפתיחתה, כנראה שתצטרכו עזרה של מנעולן הפורץ כספות. המנעולן יוכל לאפס את הקוד לפתיחת הכספת, לספק לכם מפתח חלופי, לפרוץ את המנעול ואפילו לקדוח בכספת, בלית ברירה. עבודת הפריצה תלויה בסוג הכספת ובסוג התקלה אותה יש לפתור.

 

גם במצבים לא נעימים

הסיטואציה הכי פחות נעימה להזמנת פורץ, היא לאחר שהכספת כבר נפרצה במהלך שוד בבית או בעסק. אמנם מנעולן יכול לעזור לכם בפריצת הכספת, אך לא רק: מנעולן מקצוען יוכל גם לתת, במקרים מסוימים, פרטים אודות דרכי הפריצה וכיצד התבצעה, כמו למשל באילו כלים השתמשו הפורצים ואם הושארו עקבות המתעדות את עבודתם, מה שיכול לעזור למשטרה באיתורם ולכידתם.

 

כמה עולה פריצת כספת ביתית?

ישנם גורמים שונים המשפיעים על עלות פריצת הכספת:

  1. סוג הכספת – לכל כספת מנגנון הפעלה שונה. פריצת כספת עם מנגנון נעילה פשוט יכולה לדרוש פחות עבודה מאשר כספת עם מנגנון נעילה משולב ומתוחכם
  2. סוג התקלה – התקלה הכי פשוטה לתיקון, הינה שכחת הקוד לפתיחת כספת דיגיטאלית. מכאן ישנן תקלות שונות, פשוטות עד מורכבות, כאשר ככל שהתקלה יותר מסובכת לפריצה ודורשת יותר עבודה מהמנעולן, כך היא גם תעלה בהתאם
  3. מרחק – ככל שהמנעולן גר רחוק יותר, זמן ההגעה מתארך ולמשוואה נכנסים גם עלות ואורך הנסיעה אשר משפיעים על עלות השירות ומייקרים אותו באופן יחסי למנעולן הגר קרוב יותר. לכן, אחד הדברים החשובים לשאול בשיחת הטלפון המקדימה, הוא היכן הוא גר.

חשוב לדעת

במידה ואתם אכן מזמינים מנעולן לפריצת הכספת, חשוב שתדעו שכספת דיגיטלית נשארת בדרך כלל שלמה לאחר פריצה, כלומר איננה נפגעת וניתן להזין קוד חדש לפתיחתה. עם כספת מכאנית לעומת זאת, המצב איננו חד משמעי: יכול להיות שתישאר שלמה ויכול להיות שיהיה צריך לקדוח אותה, פשוטו כמשמעו, על מנת לפרוץ אותה, תלוי בסוג הכספת וכמובן בידע ובכלים העומדים לרשות המנעולן שפורץ אותה.

בשיחת הטלפון הראשונה עם המנעולן, חשוב שתמסרו לו את כל הפרטים אודות סוג הכספת והתקלה, כך שתהיו בטוחים שהוא יודע לפתור אותה ושיש לו את הידע והכלים המתאימים לפריצתה במידת הצורך. מנעולן מקצוען יגיד לכם לרוב כבר בשיחת הטלפון הראשונה מה יהיה הטיפול הנדרש, כך שתדעו אם יש צורך להזמין אותו ומה זה ידרוש מכם. 

לשיתוף מאמר זה