כספת ביתית – למה זה חשוב ומה כדאי לדעת?

תוכן עניינים

 

כשאנחנו חושבים על כספות, בדרך כלל אנחנו נוטים לראות בדמיוננו, כספות גדולות כאלה שנמצאות בחדרים נסתרים בבנקים או בחנויות יהלומים, שם נהוג לאחסן מזומנים ומסמכים חשובים או מנגד, יהלומים, זהב וחומרים יקרים. אם אנחנו חושבים על כספות קטנות, אז אנחנו מכוונים לכאלה שנמצאות בבתי עסק, אשר דואגים לאחסן בכספת את המזומן, לפני שהם מעבירים אותו לבנק.

אך לא רק בנקים, חנויות יהלומים, בתי עסק או אפילו משטרה וכוחות ביטחון זקוקים לכספות. גם אנחנו, בתור אנשים פרטיים, זקוקים לכספת ביתית בה נוכל לאחסן פריטים ומסמכים מסוימים, מבלי לחשוש שמה מישהו ימצא אותם ויעשה בהם שימוש כזה או אחר.

הרבה מאוד אנשים מחזיקים היום כספות ביתיות. בדרך כלל, הם דואגים להתקין אותה בחדר השינה שלהם במקום מוסתר, למשל בתוך ארון בגדים או במקום אחר שאיננו נגיש לכולם אלא רק להם. יש מי שבוחר להתקין כספת ביתית בחדר עבודה או במקום אחר, שוב מקום שאיננו חשוף ונגיש לכולם, אפילו לא לכל בני הבית.


מדוע יש צורך להחזיק בכספת ביתית

יש שלושה הסברים עיקריים מדוע חשוב להחזיק בבית כספת ביתית. ראשית, זה מאפשר לנו שקט נפשי. במקום שאנחנו נאחסן תכשיטים, יהלומים, זהב, כסף זר או כל דבר אחר יקר ערך במקום חשוף או מקום שיהיה ניתן להגיע אליו בדרך פשוטה, הרי אם אנחנו נתקין כספת זה יהיה הרבה יותר בטוח. גם אם מישהו ינסה לפרוץ אלינו ויגיע אל הכספת, עדיין הוא יתקשה לפרוץ אותה. אנחנו נעשה לו את החיים הרבה יותר קשים.

בהקשר זה חשוב להדגיש, ישנן חברות ביטוח שמחייבות אותנו להשתמש בכספת אם נרצה לבטח דרכן פריטים יקרי ערך. למשל, אם אנחנו רוצים לבטח תכשיטים, זהב ויהלומים, לא נוכל לעשות זאת בלי כספת מוגנת.

שנית, אם אנחנו מחזיקים אקדח בבית, אז הדבר הנכון לעשות זה לאחסן אותו בכספת. זה בטוח יותר וימנע אופציה שאחד הילדים יגיע אליו ויעשה בו שימוש. כך אנחנו יכולים לדעת בוודאות איפה הוא נמצא ולהוציא אותו משם, אם יהיה לנו צורך בו.

שלישית, אם אנחנו מחזיקים כספת בבית, אז אנחנו יכולים לייצר סדר מסוים, פשוט וקל. אנחנו יכולים להחליט ששם אנחנו מאחסנים פריטים מסוימים ואז אנחנו לא נצטרך לחפש אותם בכל פעם מחדש.


מה צריך לדעת על כספות ביתיות?

אנחנו יכולים למצוא דוגמאות שונות של כספות ביתיות. הכספת המתקדמת ביותר היא כזו שעובדת על טביעת אצבע, קריאה של העין. אך מדובר בכספת שלא כל אחד צריך לקנות אותה, מאחר והיא מאוד יקרה. האופציה הטובה ביותר היא כספת דיגיטלית, כזו שעובדת על רצף מספרים או אותיות. אנחנו בוחרים ורק מי שיודע את הרצף ידע לפתוח אותה. בכל מקרה, חשוב שהכספת תכיל מספר מנעולים וצילינדרים, אשר יקשו על הפתיחה שלה. בצורה רגילה.

כמו כן, אנחנו יכולים למצוא כספות רגילות, כאלה שעובדות על מפתחות או על אמצעים אנלוגיים שונים. אלו כספות פחות מתקדמות, אך הן יכולות להיות טובות לשימוש עבור מי שלא מחפש כספת מתקדמת מדי.

הבחירה שלנו צריכה להיות מבוססת, על סמך סוג האמצעים והפריטים שאנחנו מבקשים לאחסן בתוכה וכמובן על השאלה, עד כמה הם יקרי ערך, עד כמה הם חשובים לנו ועד כמה הכספת יכולה להבטיח את הגנתם.

לפני סיום נציין, אנחנו יכולים להתקין ליד הכספת מצלמה או גלאים, אשר יאותתו בכל פעם שמישהו מתקרב לכספת באופן חשוד.

 

לשיתוף מאמר זה