פריצת מנעולים – כל מה שצריך לדעת לפני שפונים למנעולן

תוכן עניינים

אומנם זה לא קורה הרבה, אבל כן יש מקרים שבהם אנחנו צריכים לקרוא לשירות פריצת מנעולים. ברגע שזה קורה, רצוי לדעת מה לעשות ומה לא לעשות. ישנם אנשים שיגידו בכלל שאתם יכולים לפרוץ את המנעול לבד בעזרת חיפוש קל בגוגל, אך לא כך הדברים. במקרה כזה תמיד עדיף להתקשר לאיש מקצוע המתמחה בפריצת מנעולים, כדי שלא ייגרם יותר נזק, ולא נצטרך לשלם יותר כסף בשביל מנעולן שנקרא לו אחר כך.

מתי יש צורך להזמין פורץ מנעולים לצורך פריצת מנעולים?

זה לא משהו שקורה לעיתים תכופות, אך פעם בכמה שנים בטח קרה לכם שבטעות ננעלתם מחוץ לרכב, או שהדלת של הבית נטרקה מהרוח ואין לכם מפתח כדי לפתוח אותה. יכול להיות גם שהמנעול שלכם תקול ושבור ושחוק בגלל כל השנים שעברו, או שאולי בעצם המפתח נשבר לכם בתוך המנעול. גם בכספת שלכם בבית או בעסק יש מנעול, וגם אותו לפעמים יש צורך לפרוץ, כשהכספת מתקלקלת. הכול יכול לקרות, ובדיוק בשביל זה יש את אנשי המקצוע – המנעולנים.

כאשר אתם מזמינים פורץ מנעולים עם תעודה, רזומה וקבלות, הוא יגיע עם כלים מקצועיים וציוד מתקדם, שבעזרתו הוא יוכל לפרוץ את כל מה שאתם צריכים. ישנם הרבה סוגי מנעולים בשוק, ומספר סוגי המנעולים הוא כמספר סוגי הפריצות. לכן חשוב להזמין מישהו עם ניסיון ארוך, ידע נרחב וביקורות טובות. חשוב לוודא שלפורץ המנעולים יש תעודה רשמית ושהוא אמין.

 

סוגי מנעולים הקיימים בשוק

כשאתם מזמינים פורץ מנעולים, שייתן לכם שירות פריצת מנעולים, חשוב לדעת את סוגי המנעולים הקיימים, וגם לשאול את פורץ המנעולים את דעתו על המנעול שאותו החלטתם לבחור.

  • קודן: מכשיר טכנולוגי עם כפתורי לחצנים שעליהם טבועים מספרים, שבעזרת הקשה של קוד שנקבע מראש, אפשר לפתוח את המנעול. קודן לא מצריך מפתח, ולכן הוא מאוד נוח לשימוש.
  • צילינדרים: ישנן הרבה חברות המייצרות צילינדרים מסוגים שונים, לדלתות מסוגים שונים. ישנו צילינדר שמתאים לדלת פלדלת, ישנו צילינדר שהוא מוגן מאוד בפני פורצים ויש לו כרטיס בקרה, שללא כרטיס זה לא ניתן לשכפל את המפתחות. בנוסף ישנו צילינדר לדלתות זכוכית, דלתות עץ ועוד סוגים רבים של צילינדרים.
  • מנעול ביומטרי: מנעול חכם, שמשתמש בטכנולוגיה על מנת להיפתח. מנעול כזה מקשה מאוד על פורצים, וכל עוד מדובר בפריצות, סביר להניח שלא תצטרכו שירות פריצת מנעולים. מנעול זה משתמש בטביעת אצבע, או קרנית עין, או אמצעים אחרים, שבעזרתם אפשר להזדהות ולפתוח את הדלת.
  • ישנם עוד סוגי מנעולים רבים, כמו מנעולי רכב למשל, אך הסוגים הנ"ל הם העיקריים שתצטרכו להתעסק איתם.

 

מחירי שירותי פריצת מנעולים משתנים בהתאם לסוג הדלת וסוג המנעול שאתם רוצים/צריכים. בנוסף כמובן שתצטרכו לשלם על העבודה וההגעה של פורץ המנעולים.

  • מנעול צילינדר: 185-250 שקלים חדשים.
  • מנעול כספת: 249-300 שקלים חדשים.
  • מנעול לשונית: 170-240 שקלים חדשים.
  • מנעול עליון פאבלוק: 199-275 שקלים חדשים.
  • מנעול רכב: 160-240 שקלים חדשים.

מנעולנים בד"כ עובדים 24/7, אך אם הם מגיעים בשעות מאוחרות, מועדי וחגי ישראל וגם סופי שבוע, סביר להניח שיגבו מכם תוספת עבור העבודה. חשוב לשים לב שפורץ המנעולים לא מבקש מכם עוד כסף גם עבור המוצר עצמו, והוא גובה את התוספת רק עבור ההגעה ושירות פריצת מנעולים.

כשפורץ המנעולים מגיע אליכם, יש לשים לב שהוא מוציא מנעול חדש מהניילון, ולא מביא לכם מנעול ישן ותקול, שעליו תשלמו עוד כסף לאחר מכן. כמו בכל תחום, גם בתחום פריצת המנעולים ישנם רמאים, שמחפשים לעשות הרבה מאוד כסף, על חשבון אזרחים תמימים שמשלמים את מיטב כספם בשביל שירות פריצת מנעולים איכותי.

לאחר ששילמתם לפורץ המנעולים, ראיתם שהמנעול חדש ווידאתם שהכול תקין, אפשר גם לבקש ממנו לבצע עבודות תחזוקה לדלתות והמנעולים הנוספים הקיימים בבית, כמו שימון צירי הדלת והוספת דסקיות לצירי הדלת על מנת להגביהם. בד"כ המנעולן, במידה והוא מקצועי, לא יגבה מכם כסף נוסף על שירות זה.

חשוב לדעת שישנו הבדל בין מנעולנים לפורצי מנעולים. מנעולן מתמחה בתחומים הרבה יותר נרחבים מהפורץ. הפורץ חייב להיות זמין בכל שעות היום ולהגיע ללקוח כשיצטרך.

פריצת מנעולים

ראו גם: התקנת מנעולים | מנעולן בבת ים

 

לשיתוף מאמר זה