התקנת מנעולים לבית או לעסק – מה חשוב לדעת לפני ההתקנה

תוכן עניינים

הרבה אנשים משתמשים בשירותי התקנת מנעולים, במקרים רבים: עברתם לבית או דירה חדשה? פתחתם עסק? החלטתם לשדרג את אבטחת הבית והעסק בעזרת התקנת מנעולים חדשים ובטוחים יותר? או שאולי אתם רוצים להתקין מנעול לשער הבית, חדרי הבית והממ"ד? הגעתם למקום הנכון. פה תמצאו את כל המידע שאתם צריכים על התקנת מנעולים לכל צורך שיהיה לכם.

לפני שתזמינו מנעולן שייתן לכם את השירות הנדרש, רצוי לדעת מה הם המקרים שבהם סביר להניח שתצטרכו התקנת מנעולים:

  • מעבר דירה – בין אם אתם עוברים לדירה שלכם, או לדירה מושכרת, אתם תרגישו הרבה יותר בטוחים, כשתתקינו מנעול חדש משלכם. יכול להיות שלשוכר הקודם נשארו מפתחות הדירה, או אולי המשפחה שממנה קניתם את הדירה גם שמרה את המפתח, וכך הרגשת הביטחון לגבי הדירה קצת יורדת. לכן רצוי להתקין מנעול חדש.
  • פריצה לבית או לעסק – לצערנו הרב יש גם מקרים כאלו. אתם טסים לחופשה לחו"ל, פורצים רואים שהבית ריק, ומסמנים אותו כמטרה. גם אם אתם לא בחו"ל, וסתם ככה יוצאים לבלות למשך הערב והלילה, אתם עלולים לחזור לבית פרוץ, שנגנבו ממנו דברים בעלי ערך. על מנת שתרגישו יותר בטוחים כשאתם בחו"ל, או סתם יוצאים מהבית לסידורים, רצוי לבדוק התקנת מנעולים איכותיים, שיקשו על הפורצים לחדור למבצר שלכם.
  • שדרוג אבטחת הבית והעסק – ככל שעברו השנים, הטכנולוגיה גם בתחום המנעולנות – התפתחה. כיום ישנם מנעולים חכמים, מנעולי טביעת אצבע, ועוד מנעולים משוכללים אחרים, היכולים להקשות על פורצים, או כל בן אדם אחר שמאיים לכם על הבית או העסק. ישנם הרבה אנשים שרוצים להרגיש בטוחים יותר, ולכן הם מוכנים להשקיע כסף בטכנולוגיה, ולהתקין מנעולים שיתנו להם יותר הרגשת ביטחון.
  • מנעול שהתקלקל – כמו כל מוצר, גם מנעולים נוטים להתקלקל. אומנם זה הוא מוצר עם אורך חיים ארוך יחסית, ולוקח לו הרבה זמן להפוך לבלאי. אבל מתישהו גם זה קורה. לכן, אם התקלקל לכם מנעול בבית או בעסק, צריך להחליפו בעזרת שירות התקנת מנעולים, והמנעולן ימליץ לכם על המנעול שיגרום לכם להרגיש הכי בטוחים, בהתאם לצרכיכם.
  • מנעולים לצרכים אחרים – ישנם מנעולים שלא נועדו רק לבית או לעסק. ישנם למשל מנעולים לשמירה על הרכב. זה לא נעים לקום בבוקר, לצאת מהבית לעבודה, ולראות פתאום שנגנב לכם הרכב. לכן ישנם מנעולים שינעלו את ההגה, ויקשו על פורצים לגנוב את רכביכם.

מה חשוב לעשות לפני שמזמינים מנעולן להתקנת מנעולים?

כשתצטרכו את שירותי המנעולן, חשוב שתעשו קודם סקר שוק, גם לגבי המחיר, אך גם לגבי המנעולן. חשוב לעשות חיפוש קצר בגוגל על המנעולן שאותו אתם רוצים. בעזרת חיפוש זה בגוגל, תוכלו לקרוא ביקורות על המנעולן, לראות כמה ניסיון יש לו, אם הלקוחות שלו מרוצים או לא, וגם להסתכל באתר האינטרנט שלו (אם קיים) אילו סוגים של שירותים הוא מספק בתחום התקנת מנעולים.

 

כבר בשיחת הטלפון תוכלו לזהות את המקצועיות של המנעולן

כשאתם מתקשרים למנעולן, כבר ברגע שאתם מדברים אתו, אתם תוכלו לזהות אם הוא מקצוען, או האם הוא רוצה רק לקחת את הכסף, וללכת הביתה. לאחר שתתארו למנעולן את הבעיה, תוכלו לדעת יותר על המקצועיות שלו, כתוצאה מהשאלות שהוא שואל, הדרך שלו להבין את הבעיה, והנכונות שלו לעזור. במידה והוא מנסה להתחמק ממתן תשובות לשאלות, או מנסה לקצר את השיחה, כך תדעו שמדובר בבן אדם לא מקצועי.

לפני שתסכמו על הגעת המנעולן שלחו לו תמונה ברורה

בשיחה הראשונית השתדלו שלא לקבוע מחיר עם המנעולן. שלחו לו את התמונה של המנעול התקול, כך שיהיה אפשר לראות את מקור התקלה, ורק לאחר שהוא ראה את מקור התקלה, תסגרו אתו על מחיר, שתוכלו להיות שקטים ולדעת שהוא לא ירמה אתכם. התקנת מנעולים פשוטים אמורה לעלות 250 ₪ בערך.

סגירת מחיר עם המנעולן

לאחר שביצעתם סקר שוק לגבי המחירים, מומלץ לא להתפתות למחיר זול מידי, כי לפעמים מה שהכי זול – יכול לעלות לכם ביוקר. אז כשאתם מזמינים שירותי התקנת מנעולים, תנסו למצוא מישהו שגובה מחיר סביר. את המחיר יש לסגור במעמד שיחת הטלפון, לפני הגעת המנעולן אליכם.

התקנת מנעולים

לאחר הגעת המנעולן יש לבדוק את מהימנותו

כשהמנעולן מגיע אליכם עם הציוד שלו והמנעול החדש, רצוי לבדוק אתו אם יש לו רישיון מנעולן ותעודת יושר מהמשטרה. רצוי לעשות בדיקה זו מכיוון שיש הרבה רמאים וחאפרים בשוק. מנעולן לא יכול לעסוק במנעולנות ללא אישור ממשטרת ישראל, שכן יכולים להיות מנעולנים שיעשו לעצמם עותק למפתח המנעול שאותו הם מתקינים, ועלולים להשתמש במפתח זה לרעה. מנעולן ללא רישיון מנעולן הוא בעצם עבריין פלילי!

סוגי המנעולים הקיימים בשוק התקנת מנעולים

  • מנעולים צילינדר פשוטים לכל סוגי הדלתות: זכוכית, פלדלת, רב בריח, אלומיניום, דלת עץ, ממ"ד ועוד.
  • מנעול מכני: מנעול עם פעילות מכנית, ולא חשמלית. לכן מנעול זה נפוץ מאוד בקרב שומרי השבת. מנעול זה מותקן על דלתות רב בריח, דלתות כניסה ודלתות פנים.
  • מנעול חשמלי: מנעול המופעל על ידי חשמל. הוא נעול תמיד, ובאמצעות זרם חשמל ומתג המנעול נפתח. בחלק הפנימי של הדלת ישנה ידית המאפשרת יציאה. במקום הידית ישנה גם אפשרות להתקנה של כפתור המפעיל את הזרם החשמלי ופותח את הדלת מבפנים.
  • מנעול כספת: מנעול המשמש כמיגון נוסף, וניתן להתקינו על כל דלת.
  • מנעולי טביעת אצבע ומנעולים חכמים: בשנים האחרונות יש ביקוש גדול למנעולי טביעת אצבע, בין אם בשוק הפרטי ובין אם בשוק העסקי. מנעול זה נפתח אך ורק לפי טביעת אצבע. מנעול מסוג זה יכול למנוע פריצות ולהרתיע פורצים פוטנציאליים.

יש כל כך הרבה מבחר של מנעולים, איך נדע איזה מנעול לבחור?

לאחר שדיברתם עם המנעולן, הוא הגיע וראה את הבעיה, אתם תצטרכו להתייעץ עם המנעולן על מנת לקבל את ההחלטה על המנעול הטוב ביותר עבורכם. כשמדובר בהתקנת מנעולים, אף פעם אל תקבלו לבד את ההחלטה על המנעול החדש שתרצו בשבילכם. תשאירו את ההחלטה הזו בשביל איש המקצוע.

כמה זמן לוקח תהליך התקנת המנעול?

בדרך כלל עבודה על החלפת מנעול היא לא ארוכה, ויכולה להסתיים תוך מספר דקות, אלא אם כן מדובר במנעול מסובך ומתוחכם יותר.

לסיכום, במידה ופרצו לכם לבית, או שאתם חוששים בגלל שהמנעול שלכם פשוט מידי או ישן מידי, או בכל מקרה אחר, תעשו סקר שוק ותתייעצו עם איש מקצוע. לאיש מקצוע אין תחליף. לא מומלץ להחליף מנעולים לבד, או לקבל החלטות לפי קריאה מאתרים שמצאתם בגוגל. במידה ואיש המקצוע מקצועי ואמין, תהליך התקנת מנעולים אמור להיות פשוט, מהיר ויחסית זול.

כעת, לאחר שקראתם את כל המידע והבנתם את התהליכים – כל מה שנותר לכם לעשות הוא למצוא את איש המקצוע הכי טוב שאתם יכולים, ולהתקשר מיד. המנעולן יגיע, ייתן לכם את השירות החיוני לכם, וכל שנותר לכם לעשות הוא לשלם, להגיד תודה ולתת חיוך של רוגע ושל הרגשת ביטחון.

ראו גם: פורץ מנעולים | פריצת כספות

לשיתוף מאמר זה