מסמך סביבתי הידרולוגי

תוכן עניינים

הידרולוגיה מהווה תחום חשוב מאוד בכל הנוגע לפרויקטים שונים בענף הבנייה. כל אדם העומד בראש פרויקט מעין זה יזדקק לשירותיו של הידרולוג בכדי לבצע סקר הידרולוגי שבסופו יתקבל מסמך סביבתי הידרולוגי. לא משנה אם מדובר על עבודות בניין, הצבת כבישים או מסילות רכב או הצורך לתכנן תוכנות אב טופוגרפיות, הרי שיש צורך בהידרולוג מקצועי ומנוסה אשר יבצע את הסקר המדובר. כמובן שחשוב לבחור אותו בצורה הטובה ביותר, על מנת שיהיה אפשר לסמוך עליו באופן מוחלט.

 

סקר הידרולוגי- במה מדובר?

סקר הידרולוגי הוא למעשה חלק חשוב ובלתי נפרד מפרויקטים שונים לרבות עבודות בניין, עבודות סלילת כבישים ומסילות רכב, פרויקטים של התחדשות עירונית שונים ועוד. במהלך הסקר המדובר ההידרולוג יאסוף נתונים מקיפים וחשובים על האתר וזאת בהתחשב בעבודות אשר מיועדות להתבצע בו. בין הנתונים שיאספו יהיו: מפלס מי התהום, המפלס הפוטנציאלי של מי התהום, יחסי המבנים והגשם, ההשפעה של הגאות, חישובים הידראוליים שונים ועוד. העבודה הנדרשת עבור ביצוע הסקר וכן הגשת מסמך סביבתי הידרולוגי בסוף העבודה היא עבודה שחייבת להתבצע רק על ידי איש מקצוע מנוסה וותיק בתחום, אשר הוסמך לבצע את העבודה המדוברת. מדובר על מסמך חשוב מאוד שאין להקל בו ראש.

 

החשיבות בבחירת הידרולוג מקצועי

חשוב מאוד  לבחור בהידרולוג מקצועי לצורך ביצוע הסקר המדובר וכתיבת המסמך המדובר שכן, מדובר על מסמך שבלעדיו לא תהיה אפשרות לקבל את מלוא האישורים הנדרשים עבור השלמת פרויקט מסוג כזה או אחר. מעבר לכך, פרויקט אשר יתבצע בלי להתחשב בנתוני ההידרולוגיה של השטח יכול לסכן את המשתמשים בו. בניית כבישים ובניינים זה לא עניין של מה בכך ויש צורך לדייק בכל ענייני הבטיחות הנוגעים הן לעבודה עצמה והן לתנאי השטח בכדי שהעבודה תתבצע בצורה בטוחה וכי הפרויקט יושלם באופן בטוח וכמובן, בכדי שלא יסכן באופן כלשהו את המשתמשים בתוצר הסופי ולכן, יש חשיבות בבחירת הידרולוג מקצועי ומנוסה, אשר ניתן לסמוך עליו כי יבצע את עבודתו בצורה מדויקת, מקצועית ואיכותית.

מים הם אלמנט שמביאים חיים והם ידועים גם כאחד היסודות העוצמתיים ביותר בטבע ועל כן, כאשר מתכננים פרויקט כלשהו אשר קשור באופן ישיר או עקיף לתחום ההידרולוגיה, יש לקחת בחשבון את ההשפעה העצומה של המים על העבודה. בימי החורף ניתן למצוא לא מעט כשלים בניקוז ובתחזוקה הידרולוגית אשר מביאים עימם לא מעט תאונות שיכולות להימנע עם שיטת עבודה נכונה יותר.

ייעוץ הידרולוג מקיף טרם תחילת העבודה הוא דבר שמשפיע בצורה ישירה על הבטיחות של התוצר שאותו אתם מתכננים, בין אם מדובר על הקמת בניין מגורים, הקמת בניין משרדים, סלילת כביש או הנחת פסי רכבת, המוניטין של בעלי הפרויקט עומד ללא ספק למבחן בכל פרויקט חדש שהם יוזמים.

 

לשיתוף מאמר זה