מה ההבדל בין ניסור בטון לקידוח בטון?

תוכן עניינים

בעבודות שיפוץ גדולות, קבלי בנייה צריכים להביא איתם קבלני משנה, ביניהם קבלן שתחום ההתמחות שלו הוא ניסור בטון. בעובדות ניסור בטון נקודתיות אתם אלו שתצטרכו לפנות אלי קבלן המשנה ולהיות אחראית להשיג אישור ממהנדס בנייה בעבור עבודה. המשיכו לקרוא אם אתם מעוניינים ללמוד עוד על עבודות ניסור נקודתיות, מתי תצטרכו אותם וממה מורכבת הצעת המחיר של הקבלן.

 

מה זה ניסור בטון?

ניסור בטון הוא שם לטכניקה שבה מסור דיסק חשמלי יוצר פתחים בקירות, רצפות או תקרות עשויים בטון. המנסרים משתמשים בטכניקה הזו בעיקר בשביל לייצר דלתות או חלונות וגם לשבירת קירות בפנים הבית. מסור חשמלי יכול לנסר כל סוג בטון שקיים.

בעבודות ניסור למיניהן תצטרכו להיפגש עם 2 בעלי מקצוע: קבלן ניסור בטון שבסופו של דבר יבצע את העבודה, ומהנדס בניין שייתן לכם אישור לעשיית העבודה.

 

ניסור בטון ביהלום

בואו נתחיל מזה: כל ניסור בטון הוא ניסור בטון ביהלום.

ישנם אנשי מקצוע שמשתמשים בביטוי "ניסור בטון ביהלום" בשביל ליקר את המחיר ולהפוך אותו לשונה מניסור בטון "רגיל". כך תדעו שבעל המקצוע שפניתם אליו לא אמין במיוחד.

שם הטכניקה, ניסור בטון ביהלום, מגיע מהדסקה, שהוא למעשה הדיסק שמחובר לגוף המסור. הוא מצופה בשילוב, סגסוגת, של מתכות מורכבות ובאבקת יהלום. האבקה נותנת לדסקה חוזק ועמידות מפני הבטון ובכך היא לא נשברת. בסיום חיתוך של ניסור דלת בטון או כל פעולה אחרת תוכלו לראות שגימוריי החיתוך זוהרים.

 

מתי תצטרכו ניסור בבטון?

מתי כדאי לכם לפנות לקבלן ניסור שיבצע עבורכם את העבודה? הנה רשימת העבודות הכי נפוצות של מנסרים לעבודות נקודתיות:

  • התקנת פתחים למזגנים.
  • יצירת חלון או דלת או הרחבה של פתח קיים.
  • שבירת עמודי בטון\ קורות\ קירות לצורך איחוד של חללים פנימיים או הרחבה שלהם.
  • עבודות ניסור בממ"ד או מקלט.

 

מה ההבדלים בין ניסור לקידוח בטון?

לפעמים מתבלבלים בין ניסור לקידוח, אז בואו נעשה סדר! כן, מדובר ב2 פעולות שונות בתכלית:

קידוח בטון מייצר חורים עגולים ומשתמש בעיקר להתקנת תעלות למטרות כמו: חשמל, אינסטלציה או בעבור צינורות של מכונות כביסה או מייבשים.

ניסור בטון חותך חורים גדולים יותר, פתחים של ממש. בנוסף, ניסור נמדד על פי הקוטר של העיגול, קידוח נמדד על פי אינצ'ים.

 

האם נדרשות הכנות לפני עבודות ניסור?

הכנה טובה היא שלב חשוב לפני עבודות בניסור בטון. שיפוץ נקודתי קורה בתוך בית קיים שהוא חלק ממבנה קיים. פעולה לא נכונה יכולה לפגוע בכל הבניין ולהזיק לו. הקבלן צריך לקבל את כל המידע על הבניין לפני השיפוץ, לדעת מה המצב שלו ולשמור על הנחיות הבטיחות ובכך להיות בטוח שהעבודה נעשת בבטחה.

 

שיהיה לכם בהצלחה ותתחדשו!

לשיתוף מאמר זה