איך להחליף צילינדר?

תוכן עניינים

החלפת צילינדר יכולה להיות פעולה מאוד פשוטה, והיא יכולה להיות גם מאוד מאוד מורכבת. השאלה איך להחליף צילינדר והשאלה האם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם, תלויה מאוד בסוג הצילינדר המותקן בדלת ובשאלה האם נדרשת פריצה של המנעול לפני החלפת הצילינדר. בשורות הבאות, מסבירים לכם המומחים של מנעולן אקספרס איך להחליף צילינדר בדלתות בעלות מנגנון נעילה סטנדרטי. במערכות רב בריחיות, החלפת הצילינדר יכולה להיות מורכבת יותר, ואם נדרשת פריצה לפני החלפת הצילינדר, אתם בכל מקרה רוצים להזמין מנעולן ולא לבצע את הפעולה בעצמכם.

מה זה צילינדר?

צילינדר הוא למעשה הרכיב במנגנון הנעילה, שאחראי על הנעת הבריחים אל עבר תושבות הנעילה שלהם במשקוף. כאשר אתם מסובבים את המפתח בדלת, אתם למעשה מסובבים את הצילינדר שדוחף את הבריחים אל תוך המשקוף בזמן נעילה ומושך אותם מהמשקוף בזמן פתיחה. במנגנוני נעילה סטנדרטיים הצילינדר הוא רכיב קטן יחסית באורך של כעשרה ס"מ (יכול להגיע באורכים שונים). אם אתם רוצים להבין בדיוק מהו הצילינדר בתוך המנעול בדלת שלכם, הרי שמדובר ברכיב שמותקן לרוחב הדלת ומשני קצותיו פתחי המנעול אליו מחדירים את המפתח. כאשר אתם מכניסים את המפתח לדלת, אתם מכניסים אותו למעשה לצילינדר. המשמעות היא שהחלפת צילינדר משמעותה גם החלפה של המפתחות המשמשים אתכם לנעילה ופתיחה של הדלת.

איך מחליפים צילינדר?

אחרי שהבנו מה זה צילינדר, כעת נתמקד בשאלה איך להחליף צילינדר. החלפת צילינדר מבוצעת על ידי שליפה של הצילינדר הקיים והכנסת צילינדר חדש. במידה והדלת נעולה, אין מפתח וצריך לפרוץ אותה, יש לבצע למעשה שבירה של הצילינדר כדי להסיר אותו ממקומו, אבל בשורות הבאות נתעלם מאפשרות זאת שצריכה להתבצע על ידי מנעולן מורשה. כדי להחליף את הצילינדר, עליכם לפתוח את הדלת כך שמנגנון הנעילה נמצא לפניכם. מולכם יהיה בורג אחד המותקן היכן שהוא מתחת לבריח שאמור לחדור אל המשקוף. פתחו את הבורג הזה (בורג ארוך) ובכך למעשה תשחררו את הצילינדר ממקומו. כעת תוכלו לשלוף את הצילינדר הישן ולהכניס צילינדר חדש לחלוטין. שימו לב שאתם משתמשים בצילינדר מתאים, בדגם המתאים ובאורך המתאים ולאחר מכן סגרו חזרה את הבורג שפתחתם קודם לכן. זהו. החלפתם צילינדר לדלת ויש לכם צילינדר חדש.

לפני שאתם אורזים את כל ארגז הכלים שלכם, וודאו שהצילינדר אכן עובד כנדרש, שהמפתח מסתובב בקלות ושהדלת אכן ננעלת ונפתחת בקלות עם סיבוב המפתח. במקרים אלה אתם לחלוטין לא זקוקים לשירותיו של מנעולן מקצועי אלא אם אתם לא רוצים מלכתחילה להתעסק עם כל העניין. אם בכל זאת אתם מרגישים שאתם לא יודעים איך להחליף צילינדר, כדאי להזמין מנעולן מקצועי ולצורך העניין מנעולן אקספרס מציעים לכם את כל שירותי המנעולן הקיימים ובכלל זה גם החלפת צילינדר בדלת.

לשיתוף מאמר זה